Ruta Viladrau - Capella Sant Bernat

Ruta Viladrau - Sant Marçal - Font de les Naiades - Formatgeria Can Gorgs - Capella de Sant Bernat.

La ruta compta amb nou quilòmetres en cotxe i tres hores a peu, només d'anada.
Sortim de Viladrau per la carretera d'Arbúcies GI 543, a uns tres quilòmetres agafarem la carretera de Santa Fe a la dreta fins arribar al pàrquing de Sant Marçal a uns nou quilòmetres de Viladrau.
Al pàrquing hi ha un cartell amb el mapa del parc Natural, just pel costat del cartell hi ha una escala que baixa fins a la font Bona.

Des de la font agafarem la carretera a la dreta amb una suau baixada.

Tot seguit podem observar aquest arbre, a la nostra esquerra.

Aquest lloc es pot visitar durant tot l'any, fins i tot quan el sol apreta més, ja que es passa gairebé tot el recorregut amb ombra dels faigs i castanyers.

Dos arbres d'unes mides bastant considerables.

S'ha de seguir sempre per la carretera més fresada i ampla.
Per la part de baix de la carretera es pot observar aquest castanyer d'unes quinze branques.

La ruta es pot fer amb un cotxe tot terreny, però no ho aconsello perquè des del cotxe no es veuen les coses interessants.
Al marge superior de la carretera es pot donar un cop d'ull a dues alzines que han crescut sobre de les pedres i s'han ajuntat les dues.

Aquí tenim un arbre que es pot veure com a crescut a l'interior de la terra.

De vegades és bonic mirar al cel.

Lloc on la carretera travessa el riu Tordera per primera vegada.
Imatge del riu Tordera.

Seguint uns metres de la llera del riu Tordera per la part de dalt trobareu un faig d'unes mesures bastant considerables i una pedra al costat.

Just en aquest punt es troba l'entrada al càmping de les Illes i la font de les Naiades.
També en aquest punt la carretera deixa de ser de terra per passar a ser asfaltada.

Fixeu-vos amb el rètol mig tombat, just a l'altra banda de la carretera hi ha un corriol que baixa fins la llera del riu Tordera, és un lloc molt bonic.

Cal continuar per la mateixa carretera travessant el riu Tordera per segona vegada. Un cop passat el riu la carretera puja lleugerament endinsansa en un bosc d'alzines.

Continuar per la carretera fins que trobem el desviament que queda a la nostra dreta i continuar fins a la formatgeria Can Gorgs que queda a poca distància.

FORMATGERIA CAN GORGS, s/n · 08469 Montseny · Lat. 41º 46' 53.02" N / Lon. 002º 24' 09.00" E
Està obert al públic tots els caps de setmana i festius. Tel. 938473238 · Mòb. 654409935 · Email: info@formatgeriadelmontseny.com.

Per arribar a la capella de Sant Bernat queden uns 15 minuts. Cal agafar el camí que surt de l'aparcament que passa per darrere de la masia de Can Gorgs, pel costat de la font, la bassa i dos castanyers centenaris, cal seguir el camí fins arribar a l'Hotel de Sant Bernat. La capella està ubicada a la part de darrere de l'hotel.

Després de duna una ullada a la capella i el seu entorn, teniu dues opcions per torna a Viladrau. Tornar pel mateix lloc o agafar el camí que surt de darrere la capella, que va fins a Sant Marçal per dintre el bosc. "No se sap res de l'estat del camí o si està senyalitzat o no"

Mapa de la ruta de Viladrau a la capella de Sant Bernat.